Program konference

Čas Program
9:00

Úvod

9:10

Webová analytika – proč? kdo? kdy? jak? (Insight Model)

Prezentace ke stažení (PDF, 684 kB)

Základní úvod a vymezení web analytics. Síla webové analytiky není v pouhém nainstalování analytického nástroje a čekání na čísla. Jde hlavně o realizaci akcí a úprav založených na správné interpretaci reportů výkonnosti vašeho webu. Základem jsou kvalitní a správně strukturovaná data o chování návštěvníků na vašem webu. Přednáška byla v anglickém jazyce. Byl zajištěn simultánní překlad do češtiny.

Johannes Oppermann

Johannes Oppermann,
Account Strategist (Google) – Rakousko

Dříve než se před dvěma lety stal členem týmu Google na pozici Account Strategist, pracoval Johannes v agentuře zaměřené na vývoj webů. Specializuje na copywriting a online marketing (především Google AdWords). Po spuštění nové verze Google Analytics se z něj stal GA Poweruser. Působí jako konzultant pro klíčové klienty využívající službu Google Analytics v Rakousku a vedl na toto téma workshopy ve Vídni, Štýrském Hradci, Salzburgu, Linzi, Innsbrucku, Mnichově a Stuttgartu. Johannes se zároveň v roli vystupujícího účastnil několika dalších odborných akcí ve Vídni.

9:40

Megatrendy webové analytiky

Prezentace ke stažení (PDF, 1,7 MB)

Nejdřív jsme měřili návštěvnost, pak jsme ji začali analyzovat. Nyní sledujeme chování zákazníků na webu, segmentujeme podle kampaní a říkáme tomu webová analytika. Ale chceme ještě víc. Chceme mít kompletní data o celém životním cyklu zákazníka napříč médii a distribučními i servisními kanály pod jednou střechou. A na základě znalostí odvozených z těchto dat chceme optimalizovat – marketing, prodej, produkty i provoz.

Jiří Brázda

Jiří Brázda,
organizátor Web Analytics Wednesday v ČR (WAW)

Jiří Brázda se dlouhodobě zaměřuje na růst firem prostřednictvím inovací a optimalizace online marketingu a prodeje. Organizuje neformální setkání Web Analytics Wednesday. Je absolventem Informačního managementu na VŠE.

10:05

KPI pro reklamní kampaně dle životního cyklu produktu

Prezentace ke stažení (PDF, 2,8 MB)

Hlavním cílem vystoupení bylo ukázat, na co se zaměřit a jak uvažovat při měření efektu internetových reklamních kampaní.

Daniel Kafka

Daniel Kafka,
Head of Creative board (1. Multimediální)

Dan Kafka se již od svých studií na VŠE v první polovině 90. let aktivně pohybuje v oblasti tvorby a provozu webových stránek a internetových aplikací. Ve společnosti První multimediální s.r.o., kterou spoluvlastní, v minulosti zaujímal manažerské pozice a v současné době pracuje jako Head of Creative board se zájmem o vyváženou kombinaci business přínosu aplikací a jejich kreativního a funkčního zpracování. Dále provozuje hudební komunitní portál elektronické a taneční hudby techno.cz. Poslední dobou se specializuje na problematiku efektivní marketingové komunikace v rámci interaktivních médií a komunit ve společnosti Fragile media s.r.o.

10:30

Coffee break

10:55

Pokročilá segmentace – nezbytný předpoklad pro dlouhodobý úspěch

Prezentace ke stažení (PDF, 3,2 MB)

Je velmi málo firem, které na kontinuální bázi skutečně využívají možnosti segmentace návštěvníků webu. Díky tomu veškeré úpravy webu dělají na základě mnohem kvalitnějších informací. Cílem vystoupení bylo seznámit se základními koncepty pokročilé segmentace včetně případových studií a zároveň nastínit jakým způsobem využívat zjištěné informace ke kontinuální optimalizaci webu. Přednáška byla v anglickém jazyce. Byl zajištěn simultánní překlad do češtiny.

Egon Wilcsek

Egon Wilcsek,
Partner Manager – Channel Sales Central and Eastern Europe (Omniture) – Německo

Od roku 2007 je Egon Wilcsek v Omniture zodpovědný za budování nepřímých obchodních kanálů. Egon vytvořil best practices pro vertikály, jako je například maloobchod. Dříve než nastoupil do Omniture, zastával pozici ředitele marketingu v německé pobočce společnosti Siebel Systems. V této společnosti měl na starosti marketingové aktivity v EMEA.

11:25

Jaké zvolit KPI pro netransakční web

Prezentace ke stažení (PDF, 409 kB)

Volba KPI bez přímého efektu na zisk. Případová studie způsob měření konverzí na webu Jobs.cz a reportování napříč LMC.

Milan Kryl

Milan Kryl,
Traffic Buying Specialist (LMC)

Milan Kryl se zajímá o vyhledávače a další internetové služby, to nejzajímavější vybírá na stránky http://kryl.info. Ve společnosti Centrum.cz se podílel na vývoji redakčního systému, vyhledávání Morfeo a videoportálu JakNaTo.cz. Nyní má na starost efektivní online marketing a optimalizaci pro vyhledávače pro portály Jobs.cz a Práce.cz.

11:50

Analýza chování návštěvníků webu

Prezentace ke stažení (PDF, 1012 kB)

Jaké vzorce v chování uživatelů sledovat a kterými nástroji lze vzorce chování návštěvníků webu odhalit. Co nám o chování uživatelů statistiky říkají srovnání statistických výstupů s kvalitativním výzkumem.

Martin Kopta

Martin Kopta,
analytik uživatelského chování

Martin jako analytik uživatelského chování na volné noze spolupracuje s provozovateli webů a webdesignérskými studii na návrhu uživatelského prožitku a při navrhování a vyhodnocování strategie internetového marketingu. V minulých letech pracoval jako marketingový manažer webů Jobs.cz a Práce.cz, vedl tým výkonově zaměřené mediální agentury Outrider, byl hlavním konzultantem v Dobrém webu a analytikem v Advertures. Martinův profesní životopis najdete na http://www.linkedin.com/in/kopta.

12:15

Panelová diskuze: Webová analytika ve větší firmě

Zástupci z větších firem se podělili o své praktické zkušenosti s využitím nástrojů, nastavením procesů či zapojením různých oddělení. Cílem bylo inspirovat účastníky konference pro zavádění ve vlastní firmě a pomoci vyvarovat se problémů, na které mohou narazit.

Petr Staněk

Petr Staněk

Marketing

NetTravel.cz

Jiří Brázda

Jiří Brázda

organizátor Web Analytics Wednesday v ČR

WAW

Milan Kryl

Milan Kryl

Traffic Buying Specialist

LMC

Roman Appeltauer

Roman Appeltauer

Web Analytics & Reporting Specialist

Vodafone

12:45

Oběd

13:45

Měkké metriky – engagement, loajalita a další

Prezentace ke stažení (PDF, 3,0 MB)

Co to vůbec jsou měkké metriky, proč je sledovat a jak je konstruovat? Jak měřit user engagement – nástroje, techniky. Nebudou chybět praktické ukázky využití, které dokážou užitečnost těchto metrik. Přednáška byla v anglickém jazyce. Byl zajištěn simultánní překlad do češtiny.

Pere Rovira

Pere Rovira,
Managing Director (WebAnalytics.es) – Španělsko

Pere provozuje jeden z nejčtenějších blogů na téma web analytics ve Španělsku www.webanalytics.es/blog. Přednášel na konferencích IMC, eMetrics, SMX, OME a je zakladatelem a organizátorem pravidelné akce věnované výkonovému online marketingu Conversion Thursday, která se pořádá v Barceloně a Madridu. Pere Rovira je zároveň ředitelem konzultační agentury WebAnalytics.es.

14:30

Symbiosa mezi technologií a marketingovými cíli

Prezentace ke stažení (PDF, 261 kB)

Rozvoj technologických možností v oblasti vyhodnocování pohybu uživatelů na internetu umožňuje mnoho různých rozborů, přehledů a analytických výstupů. Detailní statistiky, které měřící systémy dokážou vyhodnotit, často nemají moc společného s marketingovými atributy propagovaných produktů nebo služeb a světy webových aplikací a komunikačních strategií jsou od sebe značně vzdáleny. Je důležité technologické možnosti internetu propojit s celkovým komunikačním konceptem a jeho cíli. Chápat vlastní produkt, kampaň či web z pohledu normálního člověka, který se často nechová úplně racionálně a nepřemýšlí algoritmicky – jednoduše prostě žije a dělá pokud možno to, co ho baví. Jak tedy více sladit tyto dvě strany – technologii webu a marketing – k tomu, aby vynaložená snaha a investice měly smysl a nějaký efekt?

Vít Smékal

Vít Smékal,
Research Director (OMD)

Profesní zaměření Víta Smékala se od procesně–technologické konsolidace plánovacích postupů v mediální agentuře na konci devadesátých let minulého století stále více posouvalo k analýzám chování spotřebitelů, působení reklamní komunikace na různé segmenty populace až k vyhodnocování efektivity jednotlivých komunikačních kanálů z hlediska jejich smysluplnosti a přínosu. Vít Smékal se také aktivně účastní při definování standardů českého mediálního trhu v několika komisích významných mediálních projektů v ČR.

14:55

Vytváření efektivních e-mailingů podle výsledků měření

Prezentace ke stažení (PDF, 1,4 MB)

Seznámení se základy e-mail marketingu, způsoby měření, testování a ukázkami optimalizace e-mailingů.

Vladislav Bureš

Vladislav Bureš,
specialista na direct marketing a copywriting (Proximity)

Vladislav se zabývá copywritingem, specializuje se na vytváření kreativních konceptů a textů pro přímou komunikaci (direct maily, e-mailingy, sms, web atd.). Problematice přímé komunikace se věnuje na blogu Jan Vzorek. Teoretické zkušenosti, které získal během studia na Fakultě multimediálních komunikací. Působil například v komunikační agentuře Ogilvy & Mather, nyní pracuje pro agenturu Proximity Prague. V roce 2007, 2008 a 2009 získal ocenění v soutěži Český direkt (segment B2B a B2C).

15:20

Coffee break

15:45

Panelová diskuze: Vyhodnocování 2.0 aktivit – facebook, twitter, video

Facebook, twitter a další podobné prvky, které s sebou přinesla 2.0 bublina, nejsou z pohledu firmy ničím jiným než marketingovým nástrojem, do kterého je třeba investovat čas a peníze. Spousta firem se snaží tento trend zachytit, mnoho z nich neví proč a téměř žádná nedokáže říct, zda a jak se jim využití těchto nástrojů vyplácí. Cílem panelu bylo diskutovat přístup a případné možnosti k vyhodnocování efektivity těchto nástrojů s lidmi, kteří je aktivně využívají či dokonce propagují.

Adam Zbiejczuk

Adam Zbiejczuk

Webmarketing Specialist

mBank

Pavel Hacker

Pavel Hacker

Service Development Director

Neo@Ogilvy

Daniel Kafka

Daniel Kafka

Head of Creative board

1. Multimediální

Vít Smékal

Vít Smékal

Research Director

OMD

Martin Kopta

Martin Kopta

analytik uživatelského chování

16:15

Možnosti měření 2.0 konverzí

Prezentace ke stažení (PDF, 673 kB)

S rozvojem moderních webových technologií se objevuje mnoho prvků na internetových stránkách, které klasické analytické nástroje nedokážou měřit, protože jsou velmi úzce založeny na metrikách vztažených k zobrazení stránky. Mezi typické prvky, které takto jednoduše nelze sledovat, patří dynamicky načítané části obsahu, hodnocení produktů, ovládání videa, rychlé editace a spousta dalších. Cílem přednášky bylo ukázat 7 jednoduchých konkrétních příkladů co a jak měřit a zároveň zdůvodnit, co z toho může firma získat za poznatky a jak je následně využít.

Pavel Jašek

Pavel Jašek,
konzultant (Dobrý web)

V Dobrém webu se Pavel zaměřuje na vyhodnocování efektivity webů pohledem webové analytiky a navrhuje změny, které prospívají obchodním výsledkům klientů. Je držitelem certifikátů Google Analytics Individual Qualification i Google Advertising Professional a píše svůj blog Dlouhý chvost. Intenzivně se zajímá o internetový marketing, obzvláště hodnocení výkonu e-shopů. V Dobrém webu také vede školení Google Analytics.

16:40

Jak úspěšně zavést do firmy webovou analytiku

Prezentace ke stažení (PDF, 485 kB)

Nasazení složitějších nástrojů pro webovou analytiku může být komplikovaným a bolestným procesem se spoustou již dávno objevených slepých cest nebo přínosnou procházkou, která již od začátku zajistí optimální výsledky. Cílem přednášky bylo ukázat jak nejlépe zpracovat technickou specifikaci, komunikovat projekt v rámci firmy, zvolit metriky, tak aby byla zajištěna maximální návratnost investice do webové analytiky.

Jiří Malý

Jiří Malý,
Business Director (Neo@Ogilvy)

Jiří Malý je spoluzakladatelem a minoritním vlastníkem Mather Advertures, zároveň business directorem značky Neo@Ogilvy. Podílel se na tvorbě strategií pro více jak stovku internetových projektů, které byly realizovány na mnoha evropských i mimoevropských trzích. Je nadšeným evangelizátorem analytických nástrojů a systémového přístupu k marketingu.

17:05

Srovnání analytických nástrojů

Prezentace ke stažení (PDF, 808 kB)

Hlavním cílem přednášky bylo přiblížit publiku základní charakteristiky a hranice nástrojů z různých kategorií, nastínit problematiku implementace a integrace do firemních systémů a procesů a ukázat kritéria, která by měla hrát roli při výběru měřicího a analytického nástroje.

Roman Appeltauer

Roman Appeltauer,
Web Analytics & Reporting Specialist (Vodafone)

Roman Appeltauer je odborník na online marketing, návrhy online řešení a analýzy návštěvnosti. Je jedním z nejzkušenějších odborníků na analýzy návštěvnosti v České republice a má bohaté zkušenosti zejména s Google Analytics, Clicktracks a v poslední době se věnuje převážně vyspělému nástroji Omniture SiteCatalyst. O analýzách návštěvnosti píše i vlastní blog.

17:30

Co sledovat a jak měřit u mobilního webu

Prezentace ke stažení (PDF, 560 kB)

Jaký je rozdíl mezi měřením klasického webu v porovnání s webem mobilním. Specifika mobilního webu z pohledu sledování návštěvnosti.

Jakub Mach

Jakub Mach,
CEO (MicroMedia)

Jakub Mach je dlouholetým podnikatelem v oblasti mobilních technologií. Založil společnost MicroMedia, která se zabývá konverzí internetových služeb do prostředí mobilních telefonů, dodává obsah do nabídky mobilních operátorů a prodává reklamu na nejvýznamějších mobilních stránkách. Mimojiné provozuje několik vlastních platforem např. pro správu reklamního prostoru, distribuci SMS/MMS zpravodajství, systém pro měření návštěvnosti mobilních stránek. Jakub Mach od vzniku společnosti definuje strategie a vize pro směrování společnosti. Osobně je zodpovědný také za obsah portálu T-Zones operátora T-Mobile.

Moderátor konference: Dušan Janovský.

O Dobrém webu

Google Analytics Certified Partner

Dobrý web je Google Analytics Certified Partner, což je známkou vysoké kvality služeb v oblasti webové analytiky. Partnery jsme se stali díky nabízeným službám a výsledkům odvedené práce:

Partner konference

Omniture

Mediální partneři

Marketing & Media Profit.cz CIO Business World.cz Google Česká republika

Internet Info s.r.o.Dobrý web, Váš pomocník pro úspěch na Internetu
Copyright © 2003 - 2008 Internet Info, s.r.o., všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.